Suorita hygienia- ja anniskelupassi
Autamme sinua myös työnhaussa
Koulutuksessa suoritat hygienia- tai anniskelupassin. Saat myös apua työllistymiseen. Koulutus ei maksa sinulle mitään.
Koulutus on selkosuomeksi. Opetus etenee rauhallisella nopeudella ja koulutuksen sisältö on jaettu osiin. Koulutuksessa käytetään yksinkertaista suomen kieltä.
Opiskelua on yksi tai kaksi päivää viikossa.
Kenelle tämä koulutus sopii?
Selkosuomen koulutus sopii sinulle
- jos sinun äidinkieli on muu kuin suomi
- jos tarvitset tukea oppimiseen
Koulutuksen sisältö
1) Hygieniapassi ja anniskelupassi
Voit valita haluatko suorittaa korttikoulutuksista anniskelupassin vai hygieniapassin. Voit suorittaa molemmat passit, jos haluat!
Sinä tarvitset hygieniapassin jos
-
sinä käsittelet elintarvikkeita, joita ei ole pakattu
-
ja sinä työskentelet elintarvikkeita valmistavassa tehtaassa tai keittiössä, jossa valmistat asiakkaille ruokaa.
Sinä tarvitset anniskelupassin jos sinä myyt asiakkaille ravintolassa alkoholijuomia.
Osaaminen näytetään koulutuksen jälkeen tekemällä koe. Hyväksytty koe tarkoittaa, että voit työskennellä sellaisissa töissä, joissa passin antama lupa tarvitaan. Tällaisia töitä ovat esimerkiksi ravintolassa tai keittiössä tehtävät työt.
2) Henkilökohtainen ohjaus
Autamme sinua hakemaan ja löytämään töitä. Valmennuksen sisältö suunnitellaan sinun tilanteen mukaan.
3) Tutustuminen työnantajiin
Koulutuksessa saat apua työllistymiseen. Koulutuksen opettaja vie sinut tutustumaan kaupungin yrityksiin ja saat tukea työpaikan löytämiseen.
Koulutuksen aikataulu
Koulutukset järjestetään Rovaniemellä ja Kemissä.
Rovaniemellä koulutus ja ohjaus alkaa 17.1.2023. Koulutus kestää noin yhden (1) kuukauden.
Kemissä koulutus ja ohjaus alkaa 10.2.2023. Koulutus kestää noin yhden (1) kuukauden.
Koulutukseen hakeminen
Voit hakea koulutukseen sähköisellä lomakkella. Klikkaa tästä linkistä ilmoittautumislomakkeelle!
Ota yhteyttä
Henna Poikajärvi
asiantuntija
[email protected]
puh. 040 485 824
Tanja Ylitalo
koulutuskoordinaattori
[email protected]
puh. 040 662 0921
Esite: Rovaniemen koulutus
Esite: Kemin koulutus
Korttikoulutukset järjestetään osana ESR-rahoitteista Koordinoiden rakennemuutokseen ja kohtaantoon -hanketta.